DET TAR EN SEKUND ATT SÄGA HEJ MEN EN EVIGHET ATT SÄGA HEJDÅ

Tiden går så fort att det är läskigt ibland. Det känns som igår du va här med oss i köket och åt middag, frågade samma fråga tio gånger om, talade om hur mycket dy tyckte om vår julgran och frågade mig 20 gånger vad jag ville göra efter studenten. Det känns som om det inte va länge sedan alls som pappa kom hem och talade om att han hade tagit med dig till gränby centrum men du trodde du hade kommit till Stockholm haha.
Det känns som om allt det där hände igår men nej, igår var jag och tog farväl av dig och det var det mest känslosamma jag nånsin har upplevt i hela mitt liv. 
Där låg du i en kista som var så otroligt vacker, allt var vitt och du hade dina favortismycken på dig, allt var väldigt rofyllt, ljusen i de fina långa ljusstakarna lyste upp rummet och de var en lättnad att se att du inte lider något mer, att du har kommit till ro och att du nu kan vila ordentligt tills nästa gång vi ses.
Jag vet att du har det bra, jag vet att du är med farfar, din största kärlek här i livet och jag vet att vi kommer kunna minnas dig som den fina person som du var.
Och jag vet att jag låter knäpp nu men ni vet att man brukar säga att personer som har gått bort visar sig i skepnad av en ren när man har tagit ett sista farväl, gissa vad vi träffade på direkt utanför kapellet?
Två renar, som ett tecken på att du har hittat farfar och som ett tecken på att du har det bra. Jag stod och tittade på de två renarna ett tag och ja kände hur tårarna började rinna nerför kinden, tillslut var det så många så att jag inte kunde se längre men när jag tog mig samman så stod den fortfarande kvar där och bara tittade på mig, inte alls långtifrån där vi stod. Och efter ett tag kände jag ett lugn svepa över mig, det var som ett avslut och ett tecken på att jag inte ska vara ledsen längre utan att livet går vidare, jag är så otroligt lycklig över den tid vi fick med dig och det kommer jag alltid att värdesätta högt.
På torsdag är det begravning för dig min söta farmor, det kommer att vara tulpaner i massor och jag kommer att bära prickigt för dig för jag vet att du ville ha det så.
vila i frid nu farmor, jag tänker på dig varje dag, tack för allt <3


Kommentarer
Postat av: Klaris

<3

2012-01-24 @ 19:02:59
URL: http://ettsaftkalas.blogg.se/
Postat av: Klaris

<3

2012-01-24 @ 19:03:32
URL: http://ettsaftkalas.blogg.se/
Postat av: Kajsi

<3

2012-01-24 @ 19:30:39
Postat av: Katta

<3

2012-01-24 @ 19:39:34
Postat av: isse

<3

2012-01-24 @ 22:12:24
Postat av: Anonym

<3

2012-01-27 @ 19:18:52
Postat av: anonym

<3 dom är ju licka longa

2012-01-27 @ 19:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0