SÄGA FARVÄL ÄR INTE ATT GLÖMMA, SÄGA FARVÄL ÄR ATT MINNAS ALLTING MEN ATT FÅ ETT AVSLUT PÅ SORGEN

Jaha då var dagen här då, dagen vi ska ta ett sista farväl. Egentligen vill jag bara ligga kvar i min säng, låtsas som om inget har hänt och drömma mig bort till ett liv utan bekymmer ett liv där ingen död finns. Men det tänker jag såklart inte göra, jag skulle aldrig göra så mot dig fina farmor. Idag kommer att bli en tuff dag för oss alla men jag hoppas att vi efter detta kan tänka tillbaka på alla fina och knasiga minnen vi har med dig och att vi kan minnas dig för den personen som du var. Jag hoppas också att vi alla ska kunna gå vidare med våra liv men att vi fortfarande har dig i våra hjärtan och de ska nog bli bra för nu är det sista dagen av ordentlig sorg, av hat mot döden och av att gråta tills det inte finns några tårar kvar. För efter idag ska vi leva som du ville att vi skulle, på minnen och glädje över den tid vi fick tillsammans. Visst kommer det komma dagar med sorg och smärta men de dagarna tar vi oss igenom, det är jag säker på!
Så vila i frid nu kära farmor, idag kommer vi och tar ett sista farväl men vi kommer aldrig att glömma <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0