OM JAG TAPPAR FÄSTET OCH TRILLAR NER SKA JAG KLÄTTRA UPP IGEN

Efter regn kommer solsken, det är något som jag har har fått intala mig själv en hel del gånger under det gångna året och nu i början av detta år också. Motgångar kommer alltid att krossa min väg i livet det vet jag och jag gör allt för att överkomma de som kommer i min väg.
En sak jag har lärt mig på senaste tiden är att jag är så mycket starkare än vad jag trodde att jag var. Jag kan övervinna en hel del med hjälp av fina vänner och en helt underbar familj och  min övriga släkt. Att våga tro på sig själv och aldrig ge upp hur hopplöst nånting än känns är något som är så viktigt, det är också så viktigt att våga be om hjälp och att känna att det ibland är okej att vara ledsen och att bearbeta vad det än är som tynger en.
För när man har varit lite ledsen en stund och sedan insett hur kapabel man egentligen är att klara saker så är det så mycket lättare att ta sig ann de motgångar som än drabbar en.
Nu är det så att min farmor gick bort igårkväll, hennes kropp orkade helt enkelt inte med längre och hon somnade in i frid. Det är fruktansvärt när en närstående går bort och detta var min första bortgång av en närstående som jag var tvungen att handskas med. Det har varit jobbigt och hjärtskärande men med hjälp av nära och kära har jag kunnat ta mig igenom även detta, det gör fortfarande ont och idag planerade vi lite inför begravningen vilket var ganska jobbigt men ja vet att hon inte ville att vi skulle gå runt och vara ledsna utan att vi istället skulle tänka på de fina minnen som vi har tillsammans. Och det är precis det jag kommer att försöka göra, för jag vet att jag kommer att ta mig igenom detta men jag kommer alltid att minnas henne och hon kommer förevigt att finnas i mitt hjärta. Vila i frid fina farmor <3
Så, det jag har upptäckt efter en hel del motgångar och en hel del otur och hemskheter under perioden av mindre än ett år är att när jag tappar fästet och trillar ner ska jag klättra upp igen, för jag klarar det,
jag är stark nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0