Dag 6 - Det här får mig att gråta

Saker som går in i hjärtat, sånt som släcker eller lyser upp, sånt som läker eller gör sönder. Lite av varje helt enkelt men sånt som berör, jag är inte en "gråtare" direkt, utan när jag gråter (om det inte är för ett TV program eller en film) så är det om jag lyssnar på en låt som går direkt in i hjärtat som man verkligen känner för och känner igen sig i varje ord i texten, som betyder något eller påminner om någon eller en speciell händelse. Det kan få det att tåras i ögonen på mig.
Även små betydelsefulla saker kan få mig att gråta, sådant som ett sms av mamma där hon skriver massa fina saker när jag mår dåligt över skolan eller liknande och även när pappa eller broder säger något fint eller en kompis såklart.
Eller när man har ett litet moment med tjejerna i klassen och förstår hur mycket de älskar än och vilken tur det är att man har dem och vad onödigt det var att bråka med dem!
Sen finns det ju dessa filmer och tvserier som förstör maskaran rejält...!
Att gråta kan vara riktigt skönt ibland, det känns som om problemen och eller smärtan försvinner lite med tårarna när de rullar nedför kinden och det känns som om man har bearbetat det man gråter över klart när man har fått ut allt och det är då man kan sluta tycka synd om sig själv och istället ta tag i saken, eller aa det är så man brde göra iaf, heh.
Saker som går in i hjärtat, sånt som släcker eller lyser upp, sånt som läker eller gör sönder, aa det är någ sånt som får mig att gråta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0