Dag 5 - Personer som gjort skillnad i mitt liv

- Truth is, everybody is going to hurt you. You just gotta find the ones worth suffering for. Personer som har gjort skillnad i mitt liv, oj dethär kan bli långt om jag ska spåra men väldigt kort och exakt om jag ska hålla mig inom rimliga gränser. Min familj kan jag inte riktigt säga har gjort skillnad i mitt liv, de har mer format mitt liv och format mig till den jag är idag genom att de alltid har funnits där, genom svåra och lyckliga tider och jag är så oerhört tacksam för det. Jag vet att jag klarar allt med dem vid min sida (töntvarning) för vi har bokstavligen sagt gått genom eld tillsammans. Personer som har gjort skillnad i mitt liv blir istället lärare, kompisar och diverse andra personer. Det finns 6 st tjejer t.ex. som har gjort en stor skillnad, som har format mig till den personen jag är idag. De har varit med genom den tiden då man hittar sig själv, den tiden man testar det mesta för att komma på vem man är, vad man tycker och står för och vart gränser går. De har fått mig att leva på riktigt, ta vara på livet och de stunder man får som sedan blir så oerhört värdefulla. De har varit med och upplevt både dåliga och bra saker men framförallt har de lärt mig att man tar sig igenom det mesta med lite hjälp av ens vänner. Lite stöd i form av ett "hur mår du?", ett litet sms eller bara en kram gör stor skillnad i en deppig vardag. Dessa flickor har gett mig olika saker, var och en har en viss unik egenskap som jag kan ta lärdom av och det älskar jag de för. Två andra personer som jag verkligen beundrar är mina två allra bästa vänner, en som jag har hängt ihop med sen 1an och en annan sen 7an. De har båda gett mig så himla mycket, vi har lärt oss av varandra och tagit lärdom av olika saker som vi har upplevt tillsammans. De har hjälpt mig genom allt och jag är så himla tacksam över att jag har de vid min sida, vad som än händer. Det har lärt mig och visat mig vad äkta vänskap är och hur mycket ärlighet varar i längden. De har lärt mig att öppna upp mig och lita på en person till 100%, de har lärt mig att vissa personer kan man verkligen alltid lita på. Det finns sedan 3 stycken killar också som har visat mig livet på olika sätt, de har lärt mig att människor är olika men ändå så lika. Alla tre har sån stor förtåelse och är alla tre är så underbara. De har alla tre varit stora stöd genom allt, 2 stycken har fått stått ut med mig sen 7an och en sen gymnasiet, hehe. Alla tre är väldigt olika men ändå så lika, precis som de har lärt mig att folk är. De kan se på saker väldigt lätt men de kan också gå in djupt och förstå, sätta sig in i folks situationer, de tycker inte om när folk hackar upp sig på småsaker utan de har lärt mig att det finns vitigare saker här i livet än att haka upp sig på små saker som inte är värt det i längden. Även fast jag kanske inte alltid lyssnar på det så vet jag att ni har rätt. Sedan finns det andra personer som också har gjort skillnad, men dessa personer är de närmaste vännerna jag anser mig ha och de är också de här personerna som har lärt mig vad livet går ut på, på något höger och det älskar jag de för! - Truth is, everybody is going to hurt you. You just gotta find the ones worth suffering for.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0