FÖR VI KAN BARA VARA DEM VI ÄR

Såg ni programmet "Sofias änglar" idag? Ni som såg det förstår mig när jag säger att jag verkligen grät igen hela programmet, tårarna ville inte sluta rinna.
För er som inte såg det så handlade det om att Sofia, Johnny, Mathias, andra byggare och kanal5 hjälper folk som behöver renovera sitt hus men har fått en tvärvändning i livet och är nu begränsade och kan inte på ett eller annat sätt fixa det själva.
I detta program hanlade det om en pappa med 2 barn och en fru, barnen va typ 11(?) och 6-7(?) år. Pappan fick veta för ett år sedan att han har en tumör som inte går att behandla. Livsedelängden på de som har denna tumör är 4-6 år, han kan ha haft tumören i typ 5 år redan, de vet man inte och inte han heller, vilket betyder att han kan dö vilken dag som helst. Han skulle kunna somna in imorgon om en månad, eller om ett eller flera år. Det enda han vet är att han vill spendera kvalitetstid med sin familj för tumören gör honom svagare och svagare ju mer tiden går.
Asså det var så vackert verkligen, en helt underbar familj. Tänk att livet kan ta en sådan tvär vändning, det är så orättvist verkligen!
Jag rekomenderar verkligen folk att titta på programmet för det var riktigt gripande!
PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0