SAMMANFATTNING AV ÅRET 2010

Januari

Jag fyllde 18 år och hade födelsedagsmiddag med de "gamla gänget".
Sedan drog jag och familjen på utlandsresa till Gran Canaria, hur underbart som helst!
Skolan gnagde på samvetet och jag hängde en hel del med mina tjejer från förr.
Hängde också mycket med RS och en del trevliga killar från LG.

Februari

Hängde också då mycket med RS och killarna frå LG, blev dock en ganska rejäl soppa av alltihopa och där slutade jag hänga med LG-hänget ganska så snabbt och tråkigt!
Såg en tant dö på storatorget gjorde jag också! :(
Tog min sista gardasilspruta också som gjorde sjukt ont!
Fick också otrevliga mobilräkningar på 1000 spänn?
Februari var i sig en ganska så deprimerande månad faktiskt, inte alls så trevlig.

Mars

Började tröttna på vintern och allt skit, vädret kunde jag inte göra något åt men livet tog jag tag i. Började hänga med födelsedagsbarnet Kajsa ganska mycket och fick då Ellen, Tove, Klara och Issa på köpet, underbart!
Ballanserade mina gamla och nya vänner ganska bra och livet lekte ganska rejält ett tag.
Paulina och jag var på en väldigt awsome fest hemma hos Herman och hade den bästa kvällen med den värsta morgonen i vårat liv!
Solen började också titta in och våren närmade sig.
Midnight Madness tog också sin plats den 14de tror jag och ja det var en mycket lyckad kväll till en början men slutade med misshandel och en obehaglig diskussion med polisen.
Jag beställde även biljetter till somarens resa till Borlänge och PEACE AND LOVE!
Började också nu ta följe av Tove till skolan, vi cyklade och kände oss fett duktiga!

April

Kan inte nämna April utan att näman VALBOORG. Dagen var awsome och jag kunde vara med alla mina gamla och nya vänner samtidigt. Betydde otroligt mycket för mig!
Ellen, Pappa och Adam fyllde år men månaden bestod för det mesta att tagga till inför valborg!
Hängde fortfarande väldigt mycket med Kajsa och tjejrna och med de "gamla" vänerna.
Kajsa lämnade även gottsunda för att bosätta sig i innestan :(
I slutet av denna månad gjorde jag även en spricka i min Iphone och tappade min skoldator i golvet så den gick sönder...
Maj

Solen infann sig på riktigt och man kände att sommaren var runt hörnet.
1:a Maj vart en händelserik dag/kväll/natt. Fick nämligen böter då jag dumt nog skjutsade min vän Klari till stationen och körde mot rött ljus (på cyckeln då) Aja 1500 kr puts veck där för oss men vi klarade oss igenom det rättså bra endå!
Månaden började inte bra och fortsatte likadant sorjligt nog, mådde inte på topp och allt hände på samma gång.
Tappade även bort min miniräknare..(800 för en ny!)
Även fast Maj inte startade bra så slutade den dunder med hjälp av min underbara klass som fick mig på fötter igen!
Började också hänga en del med mina boys Anders och Alex igen som var välbehövligt! Och Anders fyllde också år !
Fyrisskolans dag inföll också tätt inpå Slaget som vi föralldel förlorade men de va nice endå!
Maj slutade mycket bättre än hur den började.
Sista dagen i Maj så var även NV1C å tältade, vilket var helt AWSOME!

Juni

Juni var månaden då sommaren kom på riktigt. Det blev sena kvällar i Ekonomikum och tidiga mornar med sol och bad i vårdsätra bla.
Oskar och Emil var två människor som jag kom närmre denna månad också, speciellt efter en kväll i HUMC då vi stannade kavr och pratade tills typ 4 på natten och bildade våran otroligt coola trio!
Skolan började ta sitt slut men Minttu å jag var inte klara att säga adjö riktigt än hihi vi tog en tripp tillbaka till vår gamla skola och hälsade på våra gamla lärare och så.
Det var också skolavslutning och mycket hade nu förändrats i mitt liv men en sak var forfarande densamma...
Lollo åkte till Spanien och jag saknade henne som 17!
Sommarlovet tog fart på riktigt och det vart mycket sol och bad under några veckor!
Midsommar inföll också och det var ju bland den bästa resan på hela året, alla mina underbara tjejer samlades i Öregrund och vi hade en awsome time under de två nätter vi var där !
Åkte också en vecka till PEACE & LOVE, händeserik vecka med underbara personer!

Juli

Började månaden med en veckas vistelse med familjen, familjen Thunberg och Lollo på Gotland.
En välbehövlig lugn vecka med mycket sol, bad, skratt och trevligheter. Träffade även söta Tove en dag i Visby.
Åkte även till Åre med familjen och chillade och åkte zip-line, typ bara det häftigaste jag nånsin har gjort?
I övrigt bjöd Juni på nattbad med ellen, kvällar i HUMC, häng med de personerna som var hemma, jordgubbsförsäljning och grattulation av mormor och morfar m.m.
Blev också mycket häng med det gamla tjejgänget.
Får inte glömma den galna dagen/kvällen/natten hos Emil ute vid Wik och den mysiga/smått galna kvällen i Knivsta hos oskar som var guld värd med de bästa. Jag spelade också min första fotbollsmatch på över ett år!

Augusti

Började månaden med en miniresa ut till fjällnora med Lollo, Anders och Alex där vi hyrde en stuga, en båt, spelade galen minigolf m.m. . En mycket galen och sjukt lyckad resa!
Månaden fortsatte med att Issa och mamma fyllde år och att jag och pappa gick på siriusmatch hehe.
Det gamla tjejgänget blev allt svagare medan de nya vart allt starkare. Vi åkte iallafal till grönalund med "oldisarna" och allt vart lite bättre igen men föll ganska snart igen.
Vi hade också en helt sjukt lyckad krökarkväll här hemma hos mig, eller i stort sett ganska underbar. Var nämligen ensam hema nåra dagar och passade på att busa lite!
När Augusti löd mot sitt slut och skolan var påväg att börja igen så tog jag och tjejerna i klassen tillvara på den sista kvällen och det blev en underbart mysig middag på Tzatsiki.


September

Skolan tog över allas liv men vi hann med att göra roliga saker också!
Dock så började mitt gamla tjejgäng att falla ihop rejält..
Under alla dessa tråkiga dagar så förgylldes allas vardag när Kajsa var ensam hemma och den galnaste mest underbaraste helgen nånsin tog sin plats! <3

Oktober

Skolan var i första hand det som hände men hann också med en och annan fest och en myysig övernattning i Knivsta med Oskar, Emil och Ellen.
Oskar fyllde 17 bast och det firades kan jag säga, en galen överaskningsfest i en lokal med människor som är värda allt!
Tove fyllde också år vilket firades rejält hemma hos Ellen i Sävja, dunderkväll!
Min vän Minttu fyllde också år och våran vänskap föddes på nytt igen efter en ganska hackig tid, guld värt.
Började också hänga mycket med min koola vän Emil.
Hände dock en väldigt otrevlig sak som skillde mig och en kompis åt, tråkigt men sånt är livet.

November

Var en riktigt deppig månad, det gamla tjejgänget föll ihop totalt, vi som var så säkra på att hålla förevigt stod nu där utan varandra för första gången..tråkigt som fan men sant.
En helskön kväll med Tove coh Ellen på fest i Gränby fick mig på andra tankar och det var galet värt!
Problemen i klassen började rulla på band det ena efter det andra och allas våra Klara vart en saknad figur i skolan! <3
Andra problem flödade på och jusst när det verkade som om allt bara sket sig så började vissa ljus tändas och jag lärde mig iaf att ta vara på det som man har och jag lärde mig även att inte vara fast i det försflutna, och med det sagt så var jag redo att glömma och gå vidare.
Andra hade tydligen samma tankar som jag för när...


December

December tog sin början så började problemen att hitta lösningar och alla började att se ljuset i tunneln igen. KLassen gick också på teater haha "Anna Karenina"
Dessutom så inföll ett välbehövligt Jullov.
Julen var riktigt mysig, vintrig och härlig och planerna inför nyår började att smidas.
Vi planerar fortfarande och taggar till som aldrig förr. Nyår kan inte bli annat än bäst!



Jag har nog fått med det mesta nu, har lämnat vissa saker ute med flit och vissa saker har jag nog bara glömt bort helt enkelt haha. Men ett stort tack till alla som har gjort 2010 till ett underbart år! Visst har vi alla haft medgånger men det hör ju till jag kan iaf säga att medgångarna slår motgångarna med häästlängder!

PUSS PÅ ER SOM HAR LÄST MIN BLOGG UNDER ÅR 2010! hoppas att ni forsätter med det under 2011 också. <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad tycker du är härligast? Jul eller nyår, eller inget av dessa?

2010-12-29 @ 04:20:30
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: voff

vänta, du fyllde väl 17 i januari, inte 18? :P

2010-12-30 @ 14:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0