JUL VS NYÅR

Såg att jag har fått en fråga hihi, jättekul när folk undrar saker så det är bara att fråga på! :)
Här är iaf dagens fråga:
Vad tycker du är härligast? Jul eller nyår, eller inget av dessa?

Hmm, svårt ! Jag är ju en riktig vintermänniska och jul och nyår är båda två det bästa dagarna jag vet nästan. Julen är så otroligt härlig med all go mat, trevligt sällskap, tid med familjen och att släkten är samlad, att folk är så trevliga och snälla mot varandra, alla julklapparna, att man får pynta med tomtar och allt, julgranen, kalle anka, all mysig belysning i folks trädgårdar osv. Julen medför så himla mycket trevligheter under en lång tid liksom.
Nyår är med en helt underbar sak men under en mycket kortare tid men jag älskar nyår med och denna Nyårsafton, shit allltså kan knappt bärga mig hehe.
Jag har alltid älskat nyår, god mat igen, en middag med underbara människor, man får klä upp sig fint, man umgås och har det älmänt bäst och sen är ju raketerna och att nästan alla ungdomar i hela uppsala samlas vid gunilla-klockan kl 00.00 bara ett stort plus i kanten!

Nej jag kan verkligen inte välja mellan jul och nyår men å andra sidan så är nyår ganska så mycket mera överskattat än vad julen är..haha nej jag kan nog säga hur mycket fördelar som helst om båda men jag kommer fortfarande tycka de båda högtiderna är härliga som satan! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0